Bengtsfors kommun digitaliserar

Foto: Niklas Eriksson

Sedan några år tillbaka har vi erbjudit en digital ansökan om plats i förskola och fritidshem. För att underlätta ytterligare för dig som vårdnadshavare till barn i förskola och fritidshem lanserar vi nu fler e-tjänster för att du ska kunna hantera alla uppgifter kring förskola/fritidshem digitalt.

Med följande e-tjänster hoppas vi kunna göra Bengtsfors kommun ännu mera tillgänglig;

• Lämna och ändra schema för ditt barn
  • Skicka in aktuell inkomstuppgift
  • Säga upp din plats inom barnomsorgen

Det är viktigt att du lämnar in uppdaterade scheman för ditt barn för att vi ska kunna planera en så bra verksamhet som möjligt och för att din faktura ska bli rätt.

Du hittar e-tjänsterna i vår e-tjänstportal Länk till annan webbplats. och på våra sidor om förskola och fritidshem.

Samtidigt som vi lanserar e-tjänsterna har vi valt att ta bort pappersblanketterna för motsvarande tjänster från vår hemsida. Om du av någon anledning inte kan använda våra e-tjänster, ta kontakt med din förskola/fritidshem.

Bank-id ett krav

För att använda våra e-tjänster behöver du bank-id för att legitimera dig. Om du saknar bank-id, kontakta din bank.

Lena Åhgren
lena.ahgren@bengtsfors.se