Följ med på kulturskolans magiska musikresa

Foto från när den magiska musikresan spelades in på Odéon. Alinda Bryntesson, Lars Wallin, Olle Dahlén, Pernilla Bogö Bryntesson, Peter Halvordsson, Katja Rasila, Stefan Halvordsson, Ulrika Dalbert, Jonathan Bryntesson och David Norlin. Foto: Peter Magnusson

Under våren 2021, när pandemins restriktioner inte tillät fysiska konserter och instrumentvisningar, gjordes en musiksaga i kommunen. Sagan har använts för att visa upp kulturskolans olika instrument på ett roligt sätt för elever i grundskolorna. Nu välkomnar vi dig att följa med i sagan som kallas den magiska musikresan.

Musiksagan har blivit en film som våra musiklärare har gjort tillsammans med bibliotekarie Ulrika Dalbert (som skrivit sagan), kommunikationssamordnare Sofia Magnusson (som har illustrerat sagan) och Odéons ljud- och ljustekniker Peter Magnusson och Mikael Blom. Det är en musiksaga och handlar om att leta upp instrument i olika länder och på så sätt visas många olika instrument för dig som tittar.

Vi har gjort den här filmen för att välkomna alla intresserade barn till vår verksamhet. Vi har även andra aktiviteter i kulturskolans regi. Allt går att anpassa efter elevens förutsättningar, säger Pernilla Bogö Bryntesson som är samordnare och sångpedagog på kulturskolan.

För frågor gällande kulturskolans verksamhet kontakta:

Pernilla Bogö Bryntesson
Sång, tvärflöjt, kör, samordnare
pernilla.bogo@bengtsfors.se

Stefan Halvordsson
Gitarrpedagog
stefan.halvordsson@bengtsfors.se

Vi svarar på telefon när vi kan, men vi jobbar också som lärare. Så om vi har lektioner när du ringer, går det bra att skicka e-post, så tar vi kontakt med dig så fort vi kan.

Besöksadress: Majbergsvägen 1a, Bengtsfors

För övergripande Kultur- och fritidsfrågor kontakta:

Anna Hjelmberg
anna.hjelmberg@bengtsfors.se