Buss mellan Ekhagsskolans fritids och Billingsfors

Illustration: Sofia Magnusson

Kommunfullmäktige beslutade i december 2022 att lägga ner fritids på Lövåsen i Billingsfors från och med den 1 juli 2023. Eleverna i Billingsfors erbjuds istället plats på Ekhagsskolans fritids i Dals Långed.

Beslutet innebär att de elever som är bosatta i Billingsfors och har behov av fritids på morgonen även fortsättningsvis kommer att ha morgonfritids på Lövåsen. Frukost serveras på Lövåsen. Eleverna åker sedan med skolbussen till Ekhagsskolan som går från bollhallen cirka kl. 7:30.

På eftermiddagarna går skolbussen från Ekhagsskolan till Billingsfors cirka kl. 14:10. De elever som har behov av fritids på Ekhagsskolan på eftermiddagarna erbjuds att åka med en buss från Ekhagsskolan till Billingsfors cirka kl. 16:00.

Samma upplägg kommer att gälla på lov. Det innebär morgonfritids på Lövåsen, buss från bollhallen till Ekhagsskolans fritids kl. 7:30 samt buss åter till Billingsfors kl. 14:10 och kl. 16:00.

Ovanstående information har skickats ut till berörda vårdnadshavare under v. 27.

Om du är bosatt i Billingsfors och ditt barn har behov av fritids efter kl. 16:15 är du välkommen att kontakta rektor på Ekhagsskolan.

Senast uppdaterad: 14 juli 2023
Sidan publicerad av: Sara Larsson