Alla Barn i Centrum - relationsstärkande gruppträffar för föräldrar!

Illustration med barn och förälder

För dig som förälder till barn i åldern tre till tolv år erbjuder familjecentralen Nyckelspiken relationsstärkande gruppträffar och vi startar upp nya grupper med träffar löpande. Vi har nu en omgång av träffar planerade under oktober månad.

På träffarna varvar vi diskussioner, filmer och övningar baseratpå den senaste forskningen inom föräldraskap och barns utveckling.

Plats:

Familjecentralen Nyckelspiken, Tingshustorget,huvudentre vid Biblioteket, gå upp för trappen till vänster.

Datum:

1. Visa kärlek 3 oktober
  2. Vara med 10 oktober
  3. Visa vägen 17 oktober
  4. Välja strider 24 oktober

SISTA anmälningsdag för höstens träff:

Fredag 22 September
Du hittar anmälningsformulär längre ner på den här sidan samt på sidan www.bengtsfors.se/ABC

Här finns ett informationsblad om höstens träffar. , 631 kB.I informationsbladet kan du läsa mer om de olika träffarnas innehåll med mera.

Värdefulla timmar

ABC består av fyra gruppträffar kring varsitt tema; visa kärlek, vara med, visa vägen och välja strider. Varje träff är cirka två timmar. Gruppträffarna leds av utbildade gruppledare med åtta deltagare i gruppen. På träffarna tar vi del av både varandras erfarenhet och forskning. Lärdomar och insikter har vi sedan med oss och praktiserar hemma mellan träffarna.

Under träffarna får du möjlighet att diskutera föräldraskap med andra föräldrar. Innehållet handlar bland annat om hur du som förälder kan främja ditt barns självkänsla, att arbeta för att stärka relationerna i familjen och att förebygga konflikter. Information och diskussion varvas med övningar och filmer.

Det är viktigt att närvara på alla träffar för att kunna ta del av de fyra olika stegen som ABC är uppbyggt på.

Personuppgifter * (obligatorisk)
Personuppgifter