Skoljoggen

Hilma Karlsson i årskurs 6

Tisdagen 19 september genomfördes skoljoggen 2023 på Franserudsskolan. Vi höll till på Långevi IP. Vi vill tacka Bengtsfors IF för lån av anläggningen och lokaler så att dagen kunde genomföras.

Skoljoggen är ett arrangemang som finns runt om i hela Sverige och det finns en insamling varje år. Springslanten går till en förmånstagare och 2023 är det stiftelsen Move. Stiftelsen har till ändamål att främja verksamhet för ungas rörelse, ungas ledarskap och ungas demokrati. Man kan swisha frivilligt bidrag till 123-4512455.

Dagen startades med en springtävling för elever i årskurs 4-6. Därefter fick alla elever på Franserudsskolan samla så många varv som möjligt genom att springa, jogga eller gå. För varje varv eleverna gjort får de en lott.

Vi avslutade dagen med ett lotteri där vi lottade ut jättefina priser som skänkts av flera olika företag. De företag som skänkt priser är:

• Moelven
  • Salomon
  • Assemblin
  • Dalslands Sparbank
  • Leva och Bo
  • Ahlstrom
  • Nordwalls redovisningsbyrå

Till dessa företag vill vi rikta ett stort och varmt tack!

Hälsningar Viktor, Åsa och Lucas, idrottslärare på Franserudsskolan.

Senast uppdaterad: 28 september 2023