Kulturskola

På kulturskolan i Bengtsfors kommun välkomnar vi alla åldrar, såväl barn som vuxna. Musik är vår främsta aktivitet men vi erbjuder även andra kurser. Du kan välja olika instrument och olika kurser beroende på din ålder. Vi tar tidigast emot barn från fyra års ålder.

Kulturskolan följer grundskolans läsårsschema vilket innebär att vi har lov och studiedagar samtidigt som skolan.

Kulturskolan erbjuder

Avgift

Kulturskolans terminsavgifter

Terminsavgift inklusive moms

Barn/elever upp till 19 år - individuell undervisning

475,00

Vuxen - individuell undervisning

950,00

Barn/elever upp till 19 år - gruppundervisning

275,00

Vuxen - gruppundervisning*

700,00

För dig som spelar ett instrument eller sjunger på kulturskolan är det kostnadsfritt att delta i musikgrupper.

Anna Hjelmberg
anna.hjelmberg@bengtsfors.se

Tillfällig besöksadress våren 2024 (under tiden som våra ordinarie lokaler renoveras) är Brogatan 10 i Bengtsfors.

För frågor gällande kulturskolans verksamhet kontakta någon av lärarna nedan. Om vi inte svarar kan det bero på att vi har lektion, maila oss gärna så kontaktar vi dig så fort vi kan.

Pernilla Bogö Bryntesson
Sång, tvärflöjt, kör, samordnare