KOSKOS - konstarterna och samhället - digital utställning

Utställningen koskos består av verk av Daniel Evert, David Svenske, Viktor Enoksson och Wilma Andreasdotter

Elever som gått kursen konstarterna och samhället har gjort en utställning som vi visar digitalt.

Undervisningen i kursen har innehållit en orientering om samtida kulturuttryck och beröringspunkter mellan dem.
Det har också handlat om kulturbegreppets olika innebörder samt relationen mellan etablerade konstformer och populärkultur. Eleverna har också tittat på samband mellan samhällsförändring och konstnärliga uttrycksformer, i nutiden och med historiska tillbakablickar samt konstnärliga uttrycksformers roll och villkor i dagens samhälle. Kursen har också behandlat frågor som rör upphovsrätt, yttrandefrihet, demokrati och censur liksom tekniska möjligheter att presentera konstnärligt skapande med mera.

Här kommer deras digitala utställning, klicka på namnet för varje elev för att komma till personens del i utställningen.