Besök av jaktkanalen Side by Side

Side by Side har på kort tid blivit en av de mest uppskattade jaktkanalerna i Norden. Side by Side består av Caroline Benilton och Madeleine Pettersson. Foto: Inge Gillén

Side by Side har på kort tid blivit en av de mest uppskattade jaktkanalerna i Norden. Under ett par dagar besökte de Strömkullegymnasiets jakt och viltvård för rådjursjakt i de Dalsländska skogarna. Besöket gjordes i samverkan med Dalslands Aktiviteter.

Side by Side har 14 300 prenumeranter på Youtube och är även stora på andra sociala medier. Från skolan deltog elever och lärare med anknytning till jakt och viltvårdskursen. Sällskapet fick två fina dagar och nu väntar vi med spänning på Side by Sides film från dagarna. Vi bjuder på en liten sneakpeak nedan.

Pytti panna som jaktlunch dag 1. Foto: Inge Gillén

Jakthunden Milo (basset fauve de Bretagne) får puss för gott arbete av Madeleine Pettersson.

Nästa jaktpass planeras av Morgan Magnusson, lärare för jakt och viltvård på Strömkullegymnasiet.

Eleven Anna Ekeroth på pass under tillsynsjakt av Inge Gillén. Vilken strålande morgon. Foto: Inge Gillén

Hungriga efter ett förmiddagspass, bjöds det på tacos vid Björnhögen dag 2. Foto: Inge Gillén