Information om webbplatsen

Strömkullegymnasiets hemsida är en del av Bengtsfors kommuns officiella webbplats, www.bengtsfors.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Hemsidans syfte är att informera elever, blivande elever, vårdnadshavare och personal om skolan och vad som händer här.

Det ska vara lätt att hitta uppgifter om hur man kommer i kontakt med oss, här finns länkar till andra verksamhetssystem etc.

Vi strävar efter att webbplatsen ska vara användbar och tillgänglig för alla, vilket bland annat innebär att den ska vara lättnavigerad, användarvänlig och enhetlig.

Webbplatsen har arbetats fram i samarbete med Soleil IT AB Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Snabbkommandon

Följande tangenter används som snabbkommandon på webbplatsens sidor:
0 Om webbplatsen
1 Startsida
2 Nyheter
3 Innehållsöversikt A-Ö
4 Sökfunktion
7 Kontakta oss
8 Juridisk information, hur vi behandlar personuppgifter

Hur du aktiverar snabbkommandon beror på vilken webbläsare och vilket operativsystem du använder. Med Windows ska du vanligen hålla ned Alt-tangenten och samtidigt trycka tangenten för det önskade snabbkommandot. Sedan trycker du Enter. Se hjälpfilen för din webbläsare för mer information.

Länkar

Länkar till andra webbplatser eller dokument öppnas i ett nytt fönster/flik. Länkar till dokument är i pdf-format. För att kunna läsa dessa filer behöver du ha programmet Acrobat Reader installerat på din dator.

Bilder

Bilder som vi publicerar är skyddade av upphovsrättslagen. Ta kontakt med oss om du vill använda någon av våra bilder.

På webbplatsen finns ett sökfält längst upp i sidhuvudet på alla sidor. När du söker kan du lyckas bättre om du använder enstaka eller få specifika sökord. Pröva gärna att byta sökord mot snarlika om du inte hittar det du letar efter.

Sofia Magnusson
Kommunikationssamordnare