Studie- och yrkesvägledare

Vår vägledare kan hjälpa dig att bli medveten om dina intressen, egenskaper, förutsättningar, erfarenheter, kunskaper och framtida drömmar. Vägledaren kan också visa dig vilka möjligheter som finns och informera om olika utbildningar och yrken på den globala arbetsmarknaden.

Med vägledaren kan du också ha samtal för att stärka din självkänsla och självkännedom. Vägledarens roll är att stödja dig och ge dig verktyg för att du ska kunna fatta beslut om studie- och yrkesval som känns rätt för dig.

Alla elever får tillfälle till individuell vägledning under sin studietid på Strömkullegymnasiet. Elever med särskilda behov av stöd uppmärksammas och prioriteras.

Boka tid

Med hjälp av vår e-tjänst kan du boka in ett vägledningssamtal med gymnasiets studie- och yrkesvägledare.

Här hittar du tidsbokningen. Länk till annan webbplats.

Carina Stålhandske
Specialpedagog, vägledare, schemaläggare